KPiR® Książka Przychodów i Rozchodów – to program przeznaczony do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji ryczałtowej. Umożliwia prowadzenie ewidencji kosztów i zakupów, wystawianie deklaracji podatkowych i ZUS, pełną obsługę środków trwałych oraz ewidencjonowanie rejestrów VAT zakupu i sprzedaży. W zależności od wersji program KPiR pozwala prowadzić księgowość jednej lub wielu firm. Każda wersja programu obsługuje system e-Deklaracje, pozwalający wysłać elektronicznie deklaracje podatkowe na serwer Ministerstwa Finansów. Program KPiR może tworzyć całość z programem kadrowo-płacowym RP, przez co ogranicza się czas potrzebny na zaksięgowanie wystawionych dokumentów.

Najważniejsze funkcje programu KPiR:

  • prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
  • prowadzenie ewidencji ryczałtowej
  • wykres prezentujący przychody, koszty i dochody przedsiębiorstwa w danym roku podatkowym
  • wystawienie deklaracji podatkowych (PIT i VAT)
  • wystawianie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS
  • rozliczanie z urzędami skarbowymi i ZUS
  • ewidencjonowanie sprzedaży i zakupów dla potrzeb podatku VAT
  • prowadzenia ewidencji dowolnej liczby środków trwałych
  • rozliczenia samochodów firmowych i prywatnych na użytek firmy
  • obsługa dowolnej ilości przedsiębiorstw
  • praca w sieci na dowolnej liczbie stanowisk (dot. wersji sieciowej programu)
  • pełna obsługa systemu e-Deklaracji
  • obsługa płac za pomocą dodatkowego modułu Rozliczenie Płac RP

Zmiany w wersji 2.11.A

  • Zgodnie z nowelizacją ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw zmieniliśmy sposób obliczania podstawy do ubezpieczeń społecznych przy urlopach wychowawczych
  • Dodaliśmy możliwość automatycznego pobierania przeterminowanych płatności do załącznika VAT-ZD
  • Dodaliśmy mechanizm usprawniający obsługę płatności przeterminowanych faktur zakupu VAT dostępny po użyciu opcji Korekty z tytułu niezapłaconych zakupów na dialogu Ewidencji zakupu VAT
  • Poprawiliśmy błąd polegający na nie naliczaniu składek społecznych w przypadku choroby nowozatrudnionego pracownika, który pracuję krócej niż jeden miesiąc
  • Poprawiliśmy błąd polegający na wyświetlaniu nieprawidłowego wymiaru urlopu w przypadku pracownika zatrudnionego na ½ etatu
  • Poprawiliśmy błąd, który w przypadku zmiany wymiaru wynagrodzenia w trakcie miesiąca powodował niepoprawne naliczanie wynagrodzenia
  • Poprawiliśmy błąd uniemożliwiający ustawienie, dla pojedynczej firmy, dowolnego dnia w kalendarzu jako roboczy
  • Poprawiliśmy błąd, który powodował zmianę faktur z rozliczonych na nierozliczone po użyciu funkcji „weryfikacja spójności”
  • Poprawiliśmy błąd, który powodował niewłaściwe obliczanie podstawy do urlopu.
Pobierz